onsdag den 28. oktober 2020

Gjerrild Nordstrand Øst 28. oktober (MST)

 Vejr: 1/8, vind SSV 6 m/s, temp +10 grader, noget diset over havet fra morgenstunden, sigt 5 km > 10 km

Morgenobs (07:15 - 11:00): Pænt med SØ trækkende alke (8.520 SØ + 300 R) fra morgenstunden. Tilsyneladende flere SØ trækkende længere ude, men de kunne kun anes i morgendiset. Også pænt træk af suler (161 Ø), men ellers småt med havtræk (sortand 194 Ø,  fløjlsand 14 Ø, ederfugl 118 T, rødstrubet lom  4 Ø + 2 V,  sortstrubet lom 1 Ø, toppet skallesluger 11 Ø, gråstrubet lappedykker 1 Ø og ride 3 V). Også få ænder (pibeand 7 Ø + 3 V, gråand 1 V og hvinand 1 Ø). Sidst på formiddagen kørte jeg lidt rundt i området i håb om at genfinde en af sejlerne fra de foregående dage - dog uden held. Jeg kom bl.a. forbi Gjerrild Klint, hvor jeg talte med Thomas og Rune. De havde talt 12-13.000 SØ trækkende alke fra morgenstunden, hvilket jo bekræfter, at jeg fra Nordstrand Øst kunne ane flere SØ trækkende alke længere ude i diset. Senere på formiddagen havde de haft mange NV trækkende alke. Dem havde jeg ikke fra Øst. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar